Mucho god middag:

Ja idag har lagat en sjuhelvetes god middag om jag får säga det själv.
Jag är ingen jävel på kärlek kanske men jag är en jävel i köket :P

J brukar fråga mig var jag får min inspiration ifrån o ja, jag vet inte. Ibland undrar jag själv (måste ju få skryta lite ;) )
Iaf så blev dagens rätt här hemma Köttbullar i tomatsås med makaroner o sallad of course.
Rolig omväxling till vanliga köttbullar.
Som vanligt glömde jag ta bild, eller rättare sagt:  Det känns så töntigt o ta bild vid matbordet när J ser så då är det smidigare att ta på matlådan även om det inte bli lika snyggt ;)





Så jäkla smidigt faktiskt:

Gjorde mina köttbullar själv på samma sätt som jag brukar göra men tillsatte lite Sambal Oelek så det skulle bli lite fräs i dom.
Tomatsåsen: Hacka 1 liten lök o fräs i ca 1 tsk olivolja i en kastrull. När löken blivit mjuk häller du i krossade tomater.
Släng i vitlök efter smak (skippade jag för jag tycker det luktar apa) o sedan krydda med oregano, peppar och salt. Ca 1 msk tomatpuré tillsatte jag med. Låt koka i ca 5 min. Släng sedan ner köttbullarna där o wooola: Done!!!

Både jag o j tittade på varandra o sa "Ja jäklar vad gott detta var". Inte onyttigt heller =)

Idag har jag grinat som en gris hela kvällen, exakt varför vill jag inte säga men det har o göra med skolan o mina val inför framtiden. Blev osäker efter att ha pratat med en vän idag om jag verkligen gjort rätt. Men efter lite tröst o pepp från min stora starka karl så kändes det bättre <3

Tack förresten ni som kommenterar. Alltid lika roligt o läsa!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Mums mums, låter gott det där.

Sambal Olek har jag nyss snöat in mig på...bättre sent än aldrig :-D.

2009-08-18 @ 20:43:50
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det såg riktigt gott ut. Det är nog vi kommer prova själva :)

2009-08-18 @ 20:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0