Dagens lunchtips!!

Åh jisses vad jag varit trött idag. Här har inte blivit mycket gjort sen jag kom hem från jubbet.
Men på ett sätt är det nog bra. Jag märker ju verkligen nu att jag inte har några problem att sova på dagen.

Men jag ska inte ropa hej än, sommaren kanske blir överjävlig med skrikande grannar som skiter blankt i att det finns folk som skja sova på dagen, ett sovrum som är en bastu och en Bella som ligger med klarvakna ögon o stirrar upp i taket.
Ni vet, jag ställer alltid in mig på det värsta!!

Det var så roligt igår. Jag berättade ju för några på jobbet att jag skulle byta. Sen gick jag in o sa till L (en annan jobbarkompis) att nu vet alla om det.
Jaha, sa L. Har du redan hunnit berätta det för alla.
Nej sa jag. Men jag har berättat det för K o då vet alla om det inom 24 timmar.

O mkt riktigt, idag när jag kom dit så visste i princip alla om det. Ett snabbt sätt o spirda info, berätta det för största skvallertackan på stället =)

Imorgon är sista dagen på min "Halvtids sjukskrivning". Jag bävar.
Tycker det är superskönt att komma hem vid 11 tiden o sen ha tid för mig själv att äta lunch, vila en stund, lugna ner mig o bara vara själv innan J kommer hem. Att jobba halvtid måste vara drömmen (förutom ekonomiskt).

Idag gjorde jag en sak som jag ofta äter till lunch:



Jag fräser upp strimlad skinka och vad jag slänger i vad jag har hemma.
Här blev det paprika, purjolök och soltorkade tomater.



Pasta till.

Sen slänger jag i lite VV creme fraiche, lite milda mat x-tra och kryddar med valfritt, jag hade ketchup, grillkrydda och röd pesto i.



Också massor av sallad, jag tar nog hälften pasta o hälften sallad ungefär.

Mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0