Kloka ord om kärlek.

På alla hjärtans dag fick jag en bok av J som heter "Kloka ord om kärlek".
Satt o bläddrade i den precis. Finns så många fina och tänkvärda texter i den.
Här är några favoriter:

* Kärleken övervinner tiden. För älskande kan ett ögonblick vara en evighet, och en evighet kan vara en klockas slag. /Mary Parrish

* Min givmildhet är gränslös såsom havet,
min kärlek lika så djup; ju mer jag ger åt dig,
dess mer har jag kvar, ty båda äro oändliga.

/Romeo och Julia.

* Två själar med blott en enda tanke, två hjärtan som slår såsom ett.

/Fredrich Halm

* Kärlek vid första ögonkastet är lätt att förstå;
det är när två människor har betraktat varandra en livstid
som det blir ett mirakel.

/Amy Bloom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0