Jävla fredag!!

Hemma efter en låång jobbdag. När jag var på challan älskade ja att jobba kväll.
Det var mkt lugnare, man hade mer tid att sitta ner med vårdtagarna och jag är ju en kvällsmänniska.
Men sen jag började här i hemtjänsten är det precis tvärtom jag känner. Det är stressigt, jobbigt, och så lååånga pass.
JAg börjar kvart i 12 när jag jobbar kväll och slutar inte förrän halv 10.
Det är nästan 10 timmar, lika mkt som när jag jobbade natt innan.
Dessutom är det stressigt, man börjar alltid dagen med matkorg, sen har man oftast städ på eftermiddagen + nåt annat som typ inköp eller promenade sen har man en timmes rast (sällan man hinner ta hela) och efter det går man på det igen och har 10-12 vårdtagares kvällbesök. DET ÄR HEMSKT!!

Fan vad jag måste byta jobb!!!!!
Det sämsta i mitt liv just nu är helt klart jobbet.
Vill ha nåt kul o stimulerande. Helst inte inom vården.

EN annan kass sak är att min mobil la av idag. HELVETE! Men hjärtat han skulle ta med sin gamla hit ikväll så får jag ha den så länge!!

Nåväl, fokusera på det bra i livet. LÄGENHETEN OCH RESAN, LÄGENHETEN OCH RESAN, LÄGENHETEN OCH RESAN, LÄGENHETEN OCH RESAN, LÄGENHETEN OCH RESAN, LÄGENHETEN OCH RESAN  =)

Nu ska jag laga mat till imorrn. Sen duschen, sen sääääääääääääääääängen =)


Tråkig blogg det blev idag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0