Helgen i Skåne

Helgen har varit helt underbar och nu är vardagen här igen.
I fredags anlände vi ju som sagt till mammsen, ganska sent. På vägen plockade vi upp lite kinamat. Blev det vanliga för mig, friterad bläckfisk. Jag lovar det ÄR gott :)
Wilma hade gjort en överraskning åt oss och skrivit små lappar överallt i lägenheten. Första lappen låg på köksbordet och där stod det: "Hej Bella och J, gå till teverumsbordet och läs nästa lapp" varpå det stod "Hej, gå till näsa lapp som är i mit souvrum" och så fortsatte det med ca 10 lappar till vi slutligen kom i mål. På den lappen stod det "Hej nu er ni i mål, titta bak blomkrukan och ät opp det". Där stod det två glas oboj, varsin liten godisbit och en banan.
He, he.
Sötnos, vilket jobb hon hade lagt ner. GOSUNGE!!

Mamma o Wilma drällde inte in förrän omkring halv 12 eftersom dom varit på födelsedags fest hos en god vän.
Då hade jag o J däckat i soffan. Men vi gick upp o kramade om dom. Sen intog vi sängläge.

På lördagen väckte WIlma oss vid halv 10. Vi hade bestämt redan innan i veckan att jag o J skulle ha henne hela dan så mamma kunde träffa en person.
Vid 12 begav vi oss in mot stan och Wilma guidade J ordentligt. Viktigast var det tydligen att han fick se leksaksaffären hehe. En lunch på burger king blev det också. Vilket var första gången för J eftersom BK inte finns här i Jönköping.


Efter det begav vi oss mot Önnestad för lite kaffe och kaka hos Farmor och farfar. Farmor viskade i köket till mig att hon tyckte jag hade gjort ett riktigt kap vad gällde J. han var ju både söt och trevlig =)
Farfar drog hela norrahammars och tabergs historia för J. Inte så kul att höra på men eftersom jag vet att farfar tycker det är roligt så sa ja inget =)


Efter det bar det av till Åsum igen och då höll mammsen på med maten. Men vi var så mätta alla tre så hon fick minsann vänta lite. Som den bästa mamma hon är så hade hon självklart gjort min favoriträtt, lasagne. Det har det varit ända sedan jag var barn. I LOOOOOOOOOVE IT. Och ingen är så god som mammas.
På kvällen blev det några öl och lite godis. Jg drack inte så mkt var inte sugen så för mig blev det nog bara tre men J och mamma slök några fler.
Jag höll på o somna i soffan så vid halv 1 gick ja o la mig.


På söndagen gick vi upp vid 9 o duschade och vid 10 mötte vi pappa och Isac för frukost på fantasi. Underbart gott ägg, frallor, köttbullar, sill, marmelad, ost ja allt.

Efter det åkte vi hem o packade ihop för att vid halv 2 bege sin in till Ania, Micke och Max. Den gosigaste ungen som finns. Så glad och söt och go. Även där gjorde J succe och dom tyckte han var jättetrevlig.
Micke hade bakat god äppelpaj och J krängde i sig två portioner he, he. Men det skadar inte så smal som han är.
Efter jättemycket gos med Max och pussande och kramande åkte vi hem till mamma igen för middag. Och efter det var det dax för oss att bege oss hem igen. I bilen pratade vi om allt och jag sa till J att jag trodde han gjort ett bra intryck vilket jag fått bekräftat av både mamma och Ania nu. Dom tyckte han var jättetrevlig och snäll.
Vilket i o för sej itne förvånar mig. Hur kan man tycka illa om honom. Han är världens goaste ju =)


Nej nu ska jag kolla färdigt på dokumentären på ettan 1 man och 3 fruar som jag slängt ett halvt öga på under hela bloggtiden.

Ha det gott och sov gott gott folk. (Många gott =) )



Kommentarer
Postat av: sandra

Jag tror på dej ang bläckfisk.. Jonas käkade friterade tarmar av misstag när han va på affärsresa i kina..det va tydligen helt ok....

2008-10-08 @ 14:20:50
URL: http://sandralillaparis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror på dej ang bläckfisk.. Jonas käkade friterade tarmar av misstag när han va på affärsresa i kina..det va tydligen helt ok....

2008-10-08 @ 14:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0