Gårdagens mys =)

Fredag och helgen börjar snart men för mej spelar det ingen roll för jag denna helgen är min jobb helg.
Men det känns helt okej. Sen jobbar jag ju inte helg på 6 veckor för nästa gång det är min arbetshelg så är jag och hjärtat i Tunisien =) Bara 2 veckor och 5 dagar kvar. Har gått fort!!


Gårdagskvällen var jättemysig här hemma. Hjärtar lagade mat till mig och den blev supergod. Smaskens. Men jag var duktig och tog jättemycket sallad och mat tog jag bara en gång. Ska försöka att absolut inte äta mer än tills jag är mätt och inte bara för att det är gott.
Sen gjorde jag efterrätt som blev jättejättejättegod om jag får säga det själv. Och så enkel och inte så onyttig. Använde mörk choklad med 70 % kakaohalt och innan jag la in päronen i ugnen tvättade jag dom så att lite av sockerlaget skulle försvinna.

Jag fick faktiskt en hel del gjort igår trots att det kändes som jag mest slappade.
Dammsugade, tittade på lägenheten, handlade på Maxi, lagade mat och tvättade.

Jag har inte tvättat på ca 3 veckor så det var verkligen kaos. Tog det sista paret av "reserv trosorna" igår. (Dom trososrna man har som egentligen inte alls är sköna och man bara använder vid kris)

Nästa månad kommer bli tuff för mej o J. Vi har mycket att betala. Igår var vi ju på Jysk och köpte resårbottnar och bäddmadrasser som kommer om 2 veckor. Det kalaset kommer gå på 1350:- var och sen har vi beställt ny kamera som vi nog väntar och hämtar ut tills lönen kommit. Den kostar 650:- var. Dessutom åker vi ju utomlands och där vill man ju ha med sig lite cash så jag räknar med minst 3000:- där. 
O sen är det 1000 andra saker vi behöver till lägenheten men vi får ta det efterhand och önska oss så mkt som möjligt i Julklapp!!
 

Nej klockan rusar och jag måste göra vid mej för att snart bege mig till bussen. Suck för jobb.



LG Tvättmaskin - KOLLA PRISET 
Längtar tills vi har en sån här hemma =)


Kommentarer
Postat av: Sofie

ja såklart kan man inte leva ett liv utan bråk ibland men som du sa så leder det förhoppningsvis till bra saker och att man kan lösa sina problem istället=)

Hoppas att ni får en härlig helg trots jobb!!

2008-10-17 @ 11:41:04
URL: http://mizzsofie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0