I love you like never before..

Längesen jag skrev ett djupt inlägg här.
Nu för tiden blir det mest vad som händer om dagarna och nya kort som läggs upp här.
Lite synd för jag märker att folk läser mer om det inte står djupa känslosamma saker här.
Men idag ska jag skita i det. Jag måste skriva av mig och det är ju min blogg att skriva precis vad jag vill i.

Jag känner mig lycklig idag. Lycklig trots att jag hatar mitt jobb och helst hade sluppit gå dit mer, lycklig trots att jag har ont, ont, ont i njuren, lycklig fast det är iskallt ute och halt som bara den..

I lördags var jag o J hos farmor o farfar och fikade och där fick jag försenad födelsedags present.
En bok som älskade gamla mormor haft i skrivit i.
I den här boken som handlade om födelsedagar stod det horoskop.
På mitt horoskop (Skorpionen) står det:

Hemlighetsfull, förstående. Stark i sina antipatier och sympatier.
Reserverad och outgrundlig. Kan vara skoningslös.
Ägnar sig helt åt sin familj och vänner.
Passionerad.

Det stämmer nog bra på mej. Framförallt fastnade jag för det där med att jag ägnar mig helt åt min familj o mina vänner.
Det är jag i ett nötskal. Min familj o mina vänner är ALLT för mig.
Vet att jag sagt det förut men jag har verkligen världens bästa vänner.
Jag har haft svårt att hitta bra killar, mest träffat dumma idioter som jag ångrar att jag la tid på idag.
Men när det gäller att hitta bra vänner har aldrig det problemet infunnit sig.
Dom vänner jag har kvar idag är verkligen dom som är värda att ha kvar.

Min älskade J hade problem med en polare för ett tag sen. Han var fruktansvärt avundsjuk och kunde inte glädjas åt att J träffat mig och var lycklig.
Han bar sig fruktansvärt illa åt o skällde ut J stup i kvarten för än det ena än det andra.
Kände det som att jag "tagit J ifrån honom".
Det problemet har jag aldrig haft med mina vänner. ALLA har glatts åt att jag träffat ngn som jag vill vara med.
ALLA har velat träffa honom och lära känna honom. Både mina singelvänner o mina "parkompisar"
Jag har verkligen fått känna hur viktigt det är att ha bra vänner. Som ställer upp i vått o torrt. Som går efter orden:

"Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det mest. "


.
Min älskade lillasyster. Text från Eva Cassidys -"Songbird"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0