Lax, lax mera lax :P

Hemma från jobbet idag igen. Fabror doktorn idag igen suck...
Blev inte mycket klokare.
Det enda positiva med att va hemma är att ja sitter mkt framför den här dumburken.
Ibland kan det faktiskt vara bra.
Man söker lite mer jobb o idag har jag dessutom framkallat lite kort. Vilket jag annars gör alldelles för sällan.
Har hur många kort som helst på datorn som ja inte sparat på skiva så om datorn skulle pajja hade det varit ganska kört!!
Men idag gjorde jag alltså världens klipp och framkallade 65 kort för 29:-
Har lite tankar om vad jag ska göra med dem sen men då behöver jag nog gå in o be om hjälp i en fotoaffär.
Får ju börja fundera på julklappar redan nu ju.
Jag som dessutom är en jäkel på att hitta på bra presenter älskar att få ge det till mina nära och kära.

Idag gjorde ja god, god lax till middag.
Har gjort den en gång innan men då till J som matlåda o han sa det blev super så idag gjorde ja det till mig själv.

Lätt som en plätt:

Stek upp laxfileen/fileerna, krydda med salt o peppar och lägg dem sedan i en ugnsfast form.
Gör sedan en sås på matlagningsgrädde, lite vatten och rejält med sweet chili sås och ev lite citronpeppar.
Häll sedan såsen över laxfileerna och ta på lite riven ost.
In i ugnen till osten smält o såsen blivit varm.
Servera med potatis/bulgur eller ris.


Idag hade jag även lite haricot  verts bönor som jag la i formen med laxen. Nyttigt med grönsaker ju =)

Sååå gott o enkelt. Jag älskar fisk.

Nej dax att diska.


Snyggaste fotot från resan =) Citat från Wilma.


Kommentarer
Postat av: Miian

uuha läste ikapp mig,huuuur mår du nu?

Läskigt!

Det var nr.6 som var jag haha ;)

Händer hos dej?

Kram

2008-11-25 @ 19:03:21
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0