Världens godaste soppa!!

För en gångs skull tänkte jag dela med av den godaste soppan jag vet. Den är så lätt att laga och innehåller 0 points, plus att den är vegetarisk:)

1 portion
1 gul lök
1 morot
1/2 paprika
1/2 burk passerade tomater
1 stjälk selleri
2 dl grönsaksbuljong
1/2 tsk oregano
salt, peppar och eventuellt vitlök (vilket jag brukar strunta i eftersom man luktar skit sen )

1. Tärna lök, morot och paprika, strimla selleri.
2. Hetta upp buljongen, lägg i löken och låt det koka 4-5 minuter
3.Tillsött morot, paprika och selleri. Låt dem koka nästan mjuka.
4. Rör i tomaterna. Smaka av med salt, peppar, oregano och eventuell vitlök.


Själv är jag inget fan av seller så oftast byter jag ut den mot ngn rotfrukt, typ palsternacka och ibland har jag potatis i samt purjolök.
Vill man dessutom inte ha den vegetarisk kan man lägga i t.ex. stark kryddig korv eller välstekta bitar av bacon.

SMASKIGT!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0