Otrevliga kärring!!

Ja minsann, full rulle här. Har häcken full av saker som måste göras inför flytten och lägenheten är bestående av en massa blöjkartonger som jag snott på jobbet innehållande saker som ska flyttas.

Det är dumt att inte alla bolag och hyresvärdar har öppet på helgen för just nu skulle jag behöva utnyttja alla lediga dagar till att ringa runt och säga upp abonnemang, teckna nya och bara flytta en del.
Såsom el, försäkringar och garage.

ABK i Kristianstad måste vara en av Sveriges sämsta hyresvärdar. Otrevligare och surare männsikor får man leta efter.
Ringde häromdagen för att fråga hur det gick till när man skulle säga upp sin lägenhet och hur det funkade med besiktning osv.
Ja, första damen jag pratade med på huvudkontoret var väl ganska ok, hon berättade att det bara var ett skicka in ett brev där det stod vilken lägenhet du ville säga upp och när.
Men när jag sedan började fråga om besiktning blev jag istället kopplad till boservice som tydligen skulle kunna "sånt bättre".

Otrevligare sate än den skatan som svarade får man ju leta efter. Fruktansvärt nonchalant.
Hon berättade för mej att det var ju faktiskt inte så att besiktningsmannen bara skulle ut en gång utan han skulle först komma och titta i lägnheten innan jag städat och kolla ifall det var något som behövde åtgärdas innan han slutligen kom ut för att kolla så städningen var godkänd.

"Jaha okej, Så han ska komma ut två gånger då?" sa jag.

"Ja det var ju det jag sa" svarade hon.

"Men jag vill ju bli av med lägenheten så fort som möjligt så hur fort kan han komma?"

"Ja, det beror ju naturligtvis på hur snabbt du skickar in papperna på att du vill säga upp lägenheten"

"Jo, naturligtvis, men jag har skrivit att den kan vara ledig omgående, redan från 1:e Oktober"

"Jaha, men det kan du bara glömma, du kommer definitivt inte få någon som flyttar in före den 1:e December för den ska läggas ut på nätet och vara ute i minst tio dagar. Det förstår du väl"

"Nej, det vet ju inte jag efterson jag aldrig sagt upp en lägenhet förut"

"Nej, jag märker det"


Är det inte så att dom som sitter och svarar i telefon eller på annat sätt jobbar med kundservice faktiskt ska vara utbildade till att vara trevliga och sätta kunden i fokus?
Är det inte dom du ska kunna fråga när du undrar nåfot och dom ska snällt och vänligt svara på den mest idiotiska fråga?
Jag har hört illa om ABK innan och det här gav mig ingen bättre bild. Satsa på att skaffa trevligare personal till era kontor.


Och du bittra tant som svarade, till dej vill jag bara säga: Gud, ser och hör dej också!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har BARA haft problem med abk både vid inflytt och avflytt. riktigt otrevlig personal med. kommer ALDRIG mer bosätta mig i något som har med abk att göra.

2007-09-26 @ 10:26:31
Postat av: bella

Ja, jag håller fullständigt med. Jag kan nog bara glömma att bli av med lägenheten innan dessa tre månader har gått. Trots att folk står och skriker efter bostäder så envisas dom med att hålla på uppsägningstiden. Skitlöjligt!! Ingen ABK för mej heller hädanefter.

2007-09-26 @ 10:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0